Пересічний автовласник зазвичай не замислюється про підготовку до настання осені, не зважаючи на той факт, що транспортному засобу доводиться нелегко не тільки взимку або влітку, але й у міжсезоння. Для цієї пори року характерні різкі скачки температури повітря, поривчастий вітер та підвищена вологість через систематичні опади і туман.
Адаптація до несприятливих метеорологічних чинників відразу позначається на вразливих вузлах та агрегатах автотранспорту, що може негативно вплинути на комфорт і безпеку його експлуатації. Щоб уберегти себе від неприємних сюрпризів у осінній сезон, водій може самостійно провести ряд підготовчих заходів, спрямованих на підвищення резистентності авто до погодних змін.
При їзді у міському трафіку рухомі назустріч транспортні засоби раз у раз оббризкують передню частину машини брудною водою з калюж. При цьому листя, що летить з дерев, може й зовсім сховати від уваги сусіднього учасника дорожнього руху, пішохода та іншу перешкоду.
Склоочисний механізм дозволяє швидко видалити забруднення з вітрового скла автомобіля, забезпечуючи таким чином оптимальну оглядовість на дорозі. Якщо після змаху двірників на поверхні залишаються бруд та розводи, що супроводжуються неприємним скрипом, то це сигналізує про їх пошкодження або знос. При відсутності механічних дефектів склоочисники слід почистити та змастити. Зношені пристосування підлягають заміні, обов'язково парно.
Додатково можна обробити стекла спеціальною автохімією «Антидощ», щоб прискорити сходження води. Також варто приділити увагу чистоті внутрішньої поверхні лобового скла, щоб світло від фар та ліхтарів не створювало відблиски, погіршуючи видимість.
Восени необхідно час від часу перевіряти стан коліс, бо через сезонне похолодання відбувається зниження тиску в шинах, що спричиняє підвищення споживання палива та погіршення керованості транспортного засобу. Як наслідок, з'являється ризик пошкодження дисків або інших вузлів при пересуванні по нерівному дорожньому полотну.
Часті дощі супроводжуються збільшенням гальмівного шляху, тому автовласникові також варто звернути увагу на стан протекторів. Для літніх шин мінімальна безпечна глибина становить 0.2 см, для виробів зимового призначення - щонайменше 0.4 см. Якщо висота профілю досягла свого мінімуму, покришки доцільно замінити.
При настанні першої ожеледі дороги починають оброблятися спецреагентами, потрапляння яких на диски призводить до розвитку корозійного процесу. У зв'язку з цим дані конструктивні елементи рекомендується оглянути на наявність подряпин і відколів.
Фари грають досить важливу роль у забезпеченні безпеки водіння. Порушення герметичності їх кріплення призводить до запітніння, з подальшим замерзанням конденсату. Ці явища провокують окислення контактів, швидке перегоряння ламп та навіть руйнування відбивачів оптики. Тому 1-2 рази на місяць виділіть кілька хвилин на перевірку справності дальнього й ближнього світла, габаритів та «противотуманок».
Перед початком осінньої негоди автовласникові варто ретельно оглянути кузов на наявність потертостей, відколів та подряпин, оскільки систематичне потрапляння вологи на дефекти лакофарбового покриття прискорює поширення іржі. Крім того, бруд, що летить з-під коліс, містить дрібні частинки абразиву, тому може за лічені місяці перетворити невеликі осередки корозії у наскрізні ураження кузовних елементів.
Залежно від серйозності виявлених пошкоджень та місць їх розташування, метал рекомендується обробити спеціальним олівцем для підфарбовування, захисним мастилом, аерозольною фарбою з антикорозійною дією або воском. Зверніть увагу, що авто має бути добре вимито, а огляд необхідно здійснювати при денному світлі.
Коли навколо панує мерзлякувата погода, підтримання комфортної атмосфери всередині автомобільного салону стає актуальним завданням. Вологість інтер'єру авто можна знизити наступним чином:
Таку неприємність, як розтріскування дверних ущільнювачів через постійні термоперепади, можна з легкістю запобігти, очистивши їх мікрофібровою ганчірочкою і покривши силіконовим герметиком. Також переконайтесь у працездатності склообдуву та системи опалення, оскільки за літо радіатор міг запросто засмітитися або розгерметизуватися.