Список бажань
Ваш список бажань поки порожній. Додавайте товари, що сподобалися в бажані чи авторизуйтесь , якщо додавали товари раніше
Список бажань
Ваш список бажань поки порожній. Додавайте товари, що сподобалися в бажані чи авторизуйтесь , якщо додавали товари раніше
NEWS

Новітні класи моторних олив API SP та ILSAC GF-6

23 / 10 / 2020

З першого травня 2020 року стартувало ліцензування мастильних матеріалів для бензинових двигунів легкового автотранспорту по новітнім експлуатаційним стандартам:

  • API SP (замінює проміжну категорію API SN Plus, яка була введена на тимчасовій основі, щоб вирішити проблему з передчасним займанням робочого середовища у циліндрах);
  • ILSAC GF-6A/ 6B (прийшли на заміну GF-5, являють собою актуалізований комплекс вимог до олив, призначених для обслуговування сучасних модифікацій ДВЗ).

Допуски API SP та ILSAC GF-6B розроблені для в'язкісно-температурної групи 0W-16, а API SP та ILSAC GF-6A призначаються для всесезонних автоолив з індексом в'язкості XW-20 і XW-30.

Відмінні особливості класу API SP

Відмінність специфікації API SP від SN Plus полягає у посиленні вимог до мастильно-захисних властивостей олив, з акцентом на більш ефективне запобігання такого негативного явища, як LSPI. Абревіатура розшифровується як Low-speed pre-ignition, що у перекладі означає «передчасне займання паливо-повітряної суміші». Цій проблемі піддані практично всі дефорсованi двигуни, а також турбіровані силові вузли типу GDI-Turbo і TFSI з високим ступенем стиснення та прямим уприскуванням.

Унікальність LSPI полягає у тому, що пошкодження деталей ЦПГ відбувається при помірному навантажувальному режимі, наприклад, при їзді автомобіля по трасі. Через особливий тип детонації у камері згоряння, яку провокує раннє запалювання, відбувається руйнування поршня, що призводить до серйозних пошкоджень у точці контакту з поршневим кільцем і іншими конструктивними елементами мотора. Найчастіше LSPI проявляється в яскраво виражених стукотах під капотом і мимовільних потужностних провалах.

Причина виникнення LSPI ще повністю не досліджена. Згідно з останніми даними, його провокують присадки, що містяться у моторних техрідинах, і продукти неповного згоряння палива. Саме тому для підтвердження відповідності стандарту API SP мастильна рідина має успішно пройти цілу низку випробувань, серед яких:

  • низькотемпературна фільтрованість;
  • знижене утворення шламу та нагару;
  • запобігання зносу ланцюга газорозподільчого механізму;
  • сумісність з біопаливом Е85 і системами очищення відпрацьованих газів;
  • захист від високотемпературних відкладень на поршні і в турбокомпресорі.

Моторні оливи даної категорії мають зворотну сумісність з аналогами попередніх класів якості, якщо це не суперечить рекомендаціям автовиробника. При цьому API допускає одночасно з SP вказувати відповідність з категоріями SN, SM, SL і SJ, що не є застарілими.

Відмінності нових специфікацій ILSAC від попередників

Нова специфікація ILSAC включає у себе низькозольні оливи (SAPS до 0,08%) з вдосконаленим комплексом захисту від LSPI. Крім того, вона містить ряд нововведень, необхідних для безперебійного функціонування сучасних ДВЗ, серед них: оптимізація та підтримка паливної економічності, захист від передчасного зносу і корозії, запобігання нагароутворення, збереження моторесурсу та продовження терміну служби силового вузла.

Класифікація GF-6 відносить малов'язкі речовини SAE 0W-16 до окремої категорії 6B, яка не має зворотної сумісності з більш ранніми генераціями ILSAC. Для неї було впроваджене спеціальне сертифікаційне маркування API "Shield". Інші в'язкості залишаються у групі GF-6A і можуть замінювати попередні класи ILSAC у межах одного індексу в'язкості. На тару виробів з таким рівнем властивостей наноситься сертифікаційний знак API "Starburst".