Список бажань
Ваш список бажань поки порожній. Додавайте товари, що сподобалися в бажані чи авторизуйтесь , якщо додавали товари раніше
Список бажань
Ваш список бажань поки порожній. Додавайте товари, що сподобалися в бажані чи авторизуйтесь , якщо додавали товари раніше
NEWS

Ключові фактори при виборі моторного масла

25 / 05 / 2020

Питання підбору правильного моторного масла є актуальним як для автомобілістів-початківців, так і для досвідчених водіїв, що піклуються про «залізного коня» своїми силами. Високоякісне і, головне, відповідне автомасло є запорукою безперебійної і довговічної експлуатації двигуна внутрішнього згоряння. Грунтуючись на загальноприйнятих рекомендаціях, ми сформували невеликий список факторів, на які слід орієнтуватися при виборі мастильного матеріалу.

В'язкісно-температурна характеристика

Дана величина впливає на потужностний потенціал, крутний момент, споживання палива та ресурс силового вузла. Індекс в'язкості показує маркування SAE на каністрі, що у переважній більшості випадків складається з двох чисел, розділених літерою W. Подвійне позначення інформує про всесезонність продукту, де:

  • перший показник (зимовий) відображає низькотемпературний поріг, при якому забезпечується безперешкодне прокачування робочої рідини по масляним каналам та коректний проворот калевала;
  • другий (літній) вказує на в'язкість масла при нагріванні двигуна, відповідно, чим вище даний показник, тим густіше масло при робочій температурі.

Оптимальний клас в'язкості для конкретно взятого авто можна знайти у його сервісній книжці. Якщо автовиробник допускає до застосування масла 5W30 або 5W40, то для нового транспортного засобу підійде менш в'язка речовина через відсутність фрикційних зазорів, що перешкоджають нормальній роботі підшипників. У свою чергу для ДВС з істотним пробігом несучу здатність можна компенсувати якраз зростанням в'язкості.

Специфікації та допуски

На тарі моторних рідин також можна зустріти маркування, що складаються з декількох латинських літер. Це стандарти API (американський) і ACEA (європейський). Перша класифікація розділяє автохімію за якісними характеристиками і складається з двох літерних знаків:

  • Перший визначає тип мотору: бензиновий (S) або дизельний (C). Позначення може бути «дробовим», що свідчить про універсальність автомастила, при цьому пріоритетність його використання залежить від порядку цих літер. Наприклад, позначення CF/SJ вказує на універсальний продукт, більш орієнтований на дизелі;
  • Другий (A-N) вказує на рівень експлуатаційних властивостей. Чим далі літера від початку алфавіту, тим вони краще. На сьогоднішній день найвищим класом вважається SN/СF, їм без тіні сумніву можна замінити будь-який інший.

Вимоги до якості змащувальних рідин ACEA частково перетинаються з попередньою градацією, однак відрізняються більш жорсткою системою стандартизації, підрозділяючись на наступні 3 категорії:

  • А/В - бензинові та дизельні двигуни легкового автотранспорту і мікроавтобусів, включає 4 класи: A1/B1, A3/B3, A3/B4 й A5/B5, де A1/B1 та A5/B5 - енергозберігаючі;
  • C - мотори легкових автомобілів, що функціонують на бензині та дизелі, з системами очищення вихлопних газів (каталітичними нейтралізаторами і сажовими фільтрами), представлена 4 класами: енергозберігаючими С1 і С2, а також стандартними С3 і С4;
  • Е - навантажені дизелі вантажівок й спецтехніки, складається з 2 класів: Е6 і Е7.

Крім того, існують спеціальні допуски автоконцернів, що розробляються їх фахівцями під конкретну модифікацію мотору. Вони регламентують параметри спецрідини, котрі виробник автомобіля вважає обов'язковими при використанні у своєму двигуні.

При цьому важливо звернути увагу на те, чи є поруч з допуском слово «схвалення» (approved, approval). Якщо так, то це означає, що виготовлювач мастильного матеріалу отримав офіційне схвалення заводу-виробника автомобіля. А якщо там значиться «відповідність» (meets, specifically developed for), то це говорить про те, що при його виготовленні використовувався пакет присадок, сертифікований у даного автовиробника, проте кінцевий продукт не отримував спеціального схвалення.

Супутні обставини

При виборі автооливи водієві слід також врахувати рік виробництва, обсяг заливання та знос ДВС по пробігу, де низьким вважається відмітка до 75 тис. км, середнім - до 150 тис. км і підвищеним - понад 200 тис. км.

Існує негласне правило: чим більше пробіг/ старіше мотор, тим вище має бути високотемпературна в'язкість мастильного матеріалу в межах зазначеного автовиробником діапазону. Також до розрахунку беруться такі обставини, як поточний сезон (для холодів підійде більш малов'язка продукція, а для спекотної погоди - навпаки) і особливості щоденної експлуатації. Серед них можна виділити пересування у межах міста в режимі старт-стоп, їзду по бездоріжжю, велику кількість протиожеледних реагентів та інші несприятливі фактори, що скорочують ресурс моторної оливи.

Підводячи підсумки, можна сказти, що при виборі змащувальної рідини для двигуна автовласникам слід у першу чергу орієнтуватися на рекомендації та допуски заводу-виробника, що викладені у сервісній книжці та технічній документації машини. При цьому не можна випускати з уваги той факт, що змішання різних видів масла від різних брендів неприпустимо.