У розпал літньої спеки нелегко доводиться не тільки людям, а й автотранспортним засобам. Затяжна спекотна погода негативно позначається на технічному стані машини та самопочутті її пасажирів. У водія можуть спостерігатися такі симптоми, як розконцентрація уваги, уповільнення реакцій, «затуманене» сприйняття реальності і втомлюваність, які призводять до ризику ДТП. Крім того, сильно розігрітий пластик у деяких випадках починає виділяти шкідливі пари. Саме тому в літній сезон категорично не рекомендується ігнорувати питання нормалізації автомобільного мікроклімату.
Вже через годину-півтори простою на пекучому сонці температура у закритому автомобілі досягає позначки 60 °С. Щоб не допустити виникнення парникового ефекту, не залишайте його на відкритій парковці на тривалий час. Якщо такої можливості немає, на допомогу прийдуть сонцезахисні автозавіси, світловідбиваючі екрани або підручні засоби. Ними слід закрити вікна авто, захистивши таким чином інтер'єр від вигорання і перегріву через вплив прямих сонячних променів.
Якщо машина все-таки розігрілась на сонці, не поспішайте сідати до неї і рушати з місця. Щоб випустити задушливу повітряну масу, відкрийте всі двері на 5-7 хвилин мінімум. Також можна трохи охолодити кермо, сидіння і торпедо, протерши їх поверхні вологою тканиною, паралельно ввімкнувши продув теплим повітрям до нормалізації температурного режиму.
Коли ртутний стовпчик термометру долає 30-градусний рубіж, охолодити салон авто без системи кондиціонування навряд чи вдасться. Вирушати у дорогу слід з відкритими вікнами, щоб надходячі потоки поступово витіснили спекотне повітря. Бувалі автомобілісти радять відкривати їх перехресно, наприклад, на передній лівій двері й на правій задній. Коли мікроклімат стабілізується, вікна можна прикрити і запустити кондиціонер для досягнення охолоджуючого ефекту.
ВАЖЛИВО:
Автотранспорт з невеликим пробігом досить стійко переносить літню спеку, а ось у машин постарше може спостерігатися посилення хронічних несправностей. Найбільш поширеними проблемами, що виникають через агресивний вплив високих температур і ультрафіолетового випромінювання, є:
Варто відзначити, що після закінчення поїздки у спеку мотор небажано глушити відразу, так як система охолодження має встигнути одвести тепло від голівки блоку циліндрів до радіатору.