Список бажань
Ваш список бажань поки порожній. Додавайте товари, що сподобалися в бажані чи авторизуйтесь , якщо додавали товари раніше
NEWS

Експлуатація автомобіля влітку

06 / 07 / 2020

У розпал літньої спеки нелегко доводиться не тільки людям, а й автотранспортним засобам. Затяжна спекотна погода негативно позначається на технічному стані машини та самопочутті її пасажирів. У водія можуть спостерігатися такі симптоми, як розконцентрація уваги, уповільнення реакцій, «затуманене» сприйняття реальності і втомлюваність, які призводять до ризику ДТП. Крім того, сильно розігрітий пластик у деяких випадках починає виділяти шкідливі пари. Саме тому в літній сезон категорично не рекомендується ігнорувати питання нормалізації автомобільного мікроклімату.

Превентивні заходи та підготовка до початку руху

Вже через годину-півтори простою на пекучому сонці температура у закритому автомобілі досягає позначки 60 °С. Щоб не допустити виникнення парникового ефекту, не залишайте його на відкритій парковці на тривалий час. Якщо такої можливості немає, на допомогу прийдуть сонцезахисні автозавіси, світловідбиваючі екрани або підручні засоби. Ними слід закрити вікна авто, захистивши таким чином інтер'єр від вигорання і перегріву через вплив прямих сонячних променів.

Якщо машина все-таки розігрілась на сонці, не поспішайте сідати до неї і рушати з місця. Щоб випустити задушливу повітряну масу, відкрийте всі двері на 5-7 хвилин мінімум. Також можна трохи охолодити кермо, сидіння і торпедо, протерши їх поверхні вологою тканиною, паралельно ввімкнувши продув теплим повітрям до нормалізації температурного режиму.

Коли ртутний стовпчик термометру долає 30-градусний рубіж, охолодити салон авто без системи кондиціонування навряд чи вдасться. Вирушати у дорогу слід з відкритими вікнами, щоб надходячі потоки поступово витіснили спекотне повітря. Бувалі автомобілісти радять відкривати їх перехресно, наприклад, на передній лівій двері й на правій задній. Коли мікроклімат стабілізується, вікна можна прикрити і запустити кондиціонер для досягнення охолоджуючого ефекту.

ВАЖЛИВО:

  • Не допускайте перебування тварин, дітей або безпомічних людей у закритому автомобілі на відкритому сонці! Тих, хто залишиться у таких умовах хоча б 15 хвилин, чекає смертельна небезпека.
  • Не залишайте у салоні авто герметично закриті ємкості, запальнички та аерозольні балони. Їх перебування на сонці загрожує такими негативними наслідками, як вибух, загоряння та травмування.

Технічна сторона медалі

Автотранспорт з невеликим пробігом досить стійко переносить літню спеку, а ось у машин постарше може спостерігатися посилення хронічних несправностей. Найбільш поширеними проблемами, що виникають через агресивний вплив високих температур і ультрафіолетового випромінювання, є:

  • Вигорання та деформація пластикових елементів зовнішнього оздоблення, віконних ущільнювачів, ковпаків фар, панелі торпедо і матеріалів інтер'єру автомобіля.
  • Перегрів й зниження потужності двигуна. Влітку автовласникові необхідно систематично перевіряти цілісність гумових і пластикових деталей системи охолодження. Також важливо стежити за рівнем антифризу і моторної оливи, які виконують функцію тепловідведення.
  • Збої у роботі системи живлення ДВЗ. Як правило, до них призводить падіння продуктивності паливного насосу, що не подає функціонуючому силовому вузлу необхідний обсяг пального.
  • Провал педалі гальма, клин супортів та циліндрів через закипання «зволоженої» гальмівної рідини.

Варто відзначити, що після закінчення поїздки у спеку мотор небажано глушити відразу, так як система охолодження має встигнути одвести тепло від голівки блоку циліндрів до радіатору.