Кожен водій зацікавлен у тому, щоб зберігти презентабельний вигляд і цілісність кузова свого авто як можна довше. На лакофарбове покриття активно діють різноманітні чинники навколишнього середовища: атмосферні опади, пил, гравій та хімічні реагенти. Все це може призвести до передчасного зносу ЛФП та необхідності перефарбовувати автомобіль заново.
Найбільш вразливі частини кузова – це бампер, капот та крила. На нижню частину бампера постійно налипає бруд та б’є гравій. Також негативно впливають на поверхню кузова ультрафіолет, дощ, сніг та обмерзання. Усі ці чинники призводять до помутніння автомобільної емалі, появлення сколів, подряпин та втрати яскравості кольору. Якщо не наносити на кузов захисні засоби вчасно, зовнішній вигляд авто суттєво погіршиться та відновити ЛФП буде достатньо складно.
Сучасний ринок автокосметики пропонує найширший вибір засобів захисту для кузова:
Усі ці способи відрізняються вартістю, складністю нанесення та строком служби захисного щару. Розглянемо їх більш детально, щоб кожен водій зміг вибрати для себе найбільш відповідний.
Вінілова плівка, як правило, виробляється в Китаї та буває трьох видів:
Найбільш розповсюджений та недорогий вид – це каландірована плівка. Вона здатна захистити авто тільки від незначних пошкоджень. За ціною вона не дуже дорога та представлена широким асортиментом забарвлень.
Лита плівка коштує дорожче, але й захисні властивості в неї вище. Найміцнішою є антигравійна вінілова плівка – вона здатна витримати невеликі вдари та легкі зчеси. Особливість вінілової плівки у тому, що її поклейку можуть виконувати тільки професіонали в умовах СТО.
Обклеювання машини цим матеріалом займає приблизно один день, а вартість може варіюватися від 150 до 1000 доларів. Винілова плівка служить від 2 до 7 років, деякі особливо міцні види – до 10 років. За допомогою цього матеріалу часто обклеївають окремі найбільш вразливі частини кузова – наприклад, передній бампер та крила. У цьому випадку можно суттєво зекономити на даному закладі.
Вініл не тільки захищає ЛФП, але й надає автомобілю стильний, оригінальний вигляд. Асортимент кольорів та орнаментів вінілового покриття дозволяє розгулятися фантазії та ефектно виділитися серед колег-автолюбителів.
Рідкий чохол – це найбільш недороге та легке в нанесенні покриття. При цьому воно відмінно захищає кузов від усіх видів забруднення: бітумних плям, слідів комах, дорожного пилу та хімічних реагентів. Також цей вид покриття береже кузов від виникнення подряпин та потертостей. Особливо він підходить для дальніх поїздок у спекотну погоду.
Зазвичай даний засіб наносять на найбільш вразливі місця кузова – решітку радіатора, капот, передній бампер, нижні частини дверей та порогів, нижні частини крил. Цей вид захисту можна наности самостійно за допомогою звичайного пензлика, спеціальних умов для виконання даної роботи не вимагається. Головне, щоб автомобіль був вимитим і температура повітря була не нижче 5 градусів Цельсія. Для надійного захисту наносити рекомендується не менше трьох шарів. Речовина утворює плівку, подібно до рідкої гуми, яка утримується впродовж двох тижнів. Така плівка нагадує матеріал, з якого роблять повітряні кулі. Він легко знімається вручну та не залишає ніяких слідів на лакофарбовому покритті.
Серед плюсів рідкого чохла можна виделити його низьку ціну, простоту нанесення та зняття, хороший захист від подряпин та забруднень. Мінуси: виглядає не дуже красиво та тримається не довго.
Якщо ви хочете захистити кузов авто на більш тривалий термін, можна скористатися поліуретановим спреєм. Цей засіб наноситься на ЛФП після попередньої мийки та полірування. Спрей також можна нанести на окремі частини кузова або покрити автомобіль цілком. Через рік треба міняти поліуретанове покриття, але з цим не виникає особливих складностей – захисна плівка за консистенцією нагадує застиглий клей ПВА і легко знімається з ЛФП. При цьому поліуретан гарно захищає кузов від подряпин, гравію та різних забруднень.
Цей вид покриття являє собою мастику на основі полімерно бітумної емульсії та покриває кузов м’якою на ощуп, матовою плівкою. При цьому автомобіль виглядає достатньо незвичайно та стильно. Рідка гума коштує дешевше у порівнянні з обклеюванням вінілом і служить достатньо довго, надійно захищаючи ЛФП від вологи, дорожних реагентів та механічних пошкоджень. До того ж, цим матеріалом можна покривати як металеві, так і пластикові деталі кузова.
В цілому, виділяють синтетичні та натуральні віски. Натуральні частіше над усе роблять з воску пальми карнауби. Цей віск абсолютно нетоксичний і є дуже тугоплавким матеріалом. Тому засоби захисту з ним користуються великою популярністю серед автовласників.
Синтетичні віски мають аналогічні характеристики, що й натуральні. Якщо, наприклад, на одну половину капота нанести віск карнауби, а на другу – синтетичний віск, то спочатку різниця не буде помітна. В залежності від виробника та якості обраного воскового поліроля, ці два види покриття можуть мати різний термін дії, а різниця між ними буде помітна тільки через деякий час. Деякі автомобілісти стверджують, що синтетичні віски вступають у реакцію з ЛФП, з-за чого поверхня кузова поступово мутніє.
Віски можна наносити на ЛФП сомостійно після попередньої мийки та сушіння кузова. Ця речовина прекрасно захищає його від вологи, паморозі та сонячних променів, а також від легких механічних пошкоджень. Від серьйозних подряпин, наприклад, від гілля або гравію, воскове покриття захистити не в змозі. Але для міської їзди по рівним дорогам в хорошу погоду – це оптимальний варіант за вартістю та простотою нанесення. Віск також надасть ЛФП глянцевого блиску, зробить тон фарби більш насиченим і не дозволить їй вигоріти на сонці.
Поліролі для авто бувають 3-х видів:
Рідкі поліролі мають найбільшу популярність. Вони дуже прості у використанні та випускаються у вигляді триггерів з розпилювачем. Частіше за все це синтетичні засоби. Тверді поліролі або пасти мають натуральний склад. Гарячі поліролі – це віск у складі автошампуня. Свою назву ці засоби отримали на підставі того, що їх треба розводити у гарячій воді та вспінювати.
Практично усі види поліролей наносять на чистий, попередньо вимитий кузов. В окремих випадках інструкція рекомендує наносити засіб на чисту вологу поверхню.
Ще один сучасний вид поліроля, який забезпечує автомобілю шикарний блиск та захист автоемалі. Він достатньо економний – від 100 до 250 доларів, а нанесення його на кузов займає близько 2 годин в умовах СТО. Цей вид поліроля кристалізується на поверхні кузова після нанесення та утворює надійну захисну плівку, забезпечуючи насичений колір автоемалі та неперевершений блиск. До складу рідкого скла входить кварц, завдяки чому сторонні частинки не торкаються ЛФП. Термін дії даного покриття приблизно 1 рік, при цьому воно захищає лише від бруду, вологи та незначних механічних пошкоджень.
Найбільш сучасний вид захисту кузова – поліролі з керамічними наночастинками. Вони відмінно захищають ЛФП від усіх видів бруду, корозії та пошкоджень і є самими надійними. Ціна таких поліролей, відповідно, достатньо висока, але багато автомобілістів стверджують, що ефект нанокераміки того вартий. Відміна ціеї речовини від інших поліролей у тому, що наночастинки мають хорошу адгезію до ЛФП. Вони всупають у реакцію з автоемаллю, забезпечуючи тим самим велику надійність та довготривалість нанесеного покриття. При цьому кузов авто набуває чудового блиску, а колір автоемалі стає особливо яскравим та насиченим.
Усі види поліролей мають гарні гідрофобні властивості, тобто здатні відштовхувати воду і не давати краплям затримуватись на ЛФП. Для того, щоб перевірити, наскільки хорошо обраний вами поліроль захищає кузов від води, зверніть увагу на форму крапель. Вони повинні утворювати так званий ефект лотоса – усі краплі мають бути однакової округлої форми і легко скатуватися з поверхні кузова. Якщо лакофарбове покриття погано відполіроване або використаний засіб захисту низької якості, вода утворює на кузові великі краплі неправильної форми, які надовго залишаються на поверхні автоемалі, та, змішуючись з брудом, роз’їдають краску кузова. Усі види поліролей треба оновлювати один раз на рік. Іноді оновлення потребує тільки верхній шар покриття.
Рідке скло та нанокераміка є найдорожчими видами поліролей. Виробники цих засобів обіцяють тривалий термін дії захисного покриття, але при виборі слід враховувати, в яких умовах ви збираєтесь їздити більшу частину часу. Якщо на вас чекають часті поїздки в мороз, по путівцях та на дальні відстані, використання нанокераміки або рідкого скла буде економічно не обгрунтовано.
Слід пам’ятати, що перед нанесенням будь якого захисного покриття на кузов, необхідно ретельно помити ЛФП спеціальними попередніми засобами. Також треба враховувати, що для умов суворої зими, частих дощів та на поганих дорогах, будь-які поліролі, у тому числі рідке скло та нанокераміка, будуть малоефективними. Для таких умов більш підійде обклеювання плівкою або рідкі чохли.