Список бажань
Ваш список бажань поки порожній. Додавайте товари, що сподобалися в бажані чи авторизуйтесь , якщо додавали товари раніше
Список бажань
Ваш список бажань поки порожній. Додавайте товари, що сподобалися в бажані чи авторизуйтесь , якщо додавали товари раніше
ARTI
CLES

Як правильно зробити притирання клапанів

04 / 01 / 2021

Кожен водій мав справу з проблемами двигуна свого транспортного засобу. Ось тільки не завжди можливо здійснити ремонт в сервісному центрі, тому багато автовласників прагнуть усунути їх самостійно. Незважаючи на таку складність, зробити притирання клапанів мотору не складе особливих труднощів для автовласника.

Для чого потрібне притирання клапанів

Спочатку необхідно відзначити, що робота клапанів відбувається при екстремальних термомеханічних навантаженнях, оскільки вони знаходяться безпосередньо в голівці блоку циліндрів. Зовні клапани можуть нагадувати цвяхи через те, що своєю головкою або «тарілкою» вони опущені в середину циліндру. Коли головка перебуває в закритому положенні, вона з'єднується робочою фаскою з клапанним сідлом, щільно замикаючи камеру згоряння.

У більшості автомобілів циліндри обладнанні двома клапанними одиницями, відкривання яких здійснюється по черзі. При цьому одна з них відповідає за подачу паливно-повітряного середовища з впускного колектора всередину камери згоряння, а друга — відводить до випускного колекторного пристрою продукти, які утворилися під час горіння.

В процесі функціонування на тарілках і сідлах клапанів поступово утворюються нагарні відкладення, які згодом порушують стабільність роботи впускного і випускного клапанів. Коли паливно-повітряне середовище надходить в камеру згоряння, поршень здавлює її, рухаючись до своєї крайньої точки. В такому випадку впускний і випускний елементи повинні бути щільно зімкнуті, інакше тиск і процес згоряння будуть порушені.

Щоб вирішити проблему з роботою ГБЦ і знизити ймовірність утворення нагару, після очищення або заміни клапанів проводиться їх притирання. Притирання клапанів —досить проста процедура, внаслідок якої виходить правильне прилягання впускного та випускного клапанів на посадкових позиціях (сідлах) в циліндрах двигуна.

Для здійснення притирання клапанів автомобілісту необхідно обов'язково приготувати наступний інвентар:

  • спеціальний ручний утримувач;
  • чистий шматок тканини;
  • дриль або шурупокрут;
  • засіб для притирання;
  • «шарошку» і скотч;
  • гас або розчинник.

Як притерти клапан

Для того, щоб зробити притиральну маніпуляцію, клапани доведеться «розсухарити» і демонтувати. Далі деталі знежирюються розчинником, а клапанна робоча фаска покривається невеликою кількістю притиральної пасти. Нанесення слід виконувати обережно, щоб абразив не потрапив на клапанний шток, тому що алмазний порошок може з легкістю пошкодити його покриття.

Потім проводиться притирання за допомогою дрилі, яка оснащена реверсивним режимом. Робота виконується в обидві сторони обертання на невеликій швидкості. Щоб не допустити дефектації під час притирання, шток можна закрити щільною гумою або повстю. У разі його пошкодження може значно збільшитися витрата моторного мастила, а маслоз'ємні ковпачки будуть схильні до прискореного зношування.

Притирання вважається завершеним, якщо на фасках клапана і сідла з'являється відмінна матова смуга шириною 2-3 мм. Далі необхідно виконати остаточну обробку, яка за своєю суттю схожа з самим процесом притирання: після видалення попередньої притиральної речовини наноситься розведена з моторною оливою паста ГОІ.

Перед тим, як зібрати циліндрові блоки, всі конструктивні елементи потрібно ретельно оглянути, щоб абразивні частинки пасти не потрапили на сусідні вузли, а потім обов'язково промити бензином. Якість притирання можна перевірити за допомогою заливки гасу або палива в камеру згоряння або в колектори.

Важливо знати: притирання може не вийти, наприклад, якщо на робочих поверхнях деталей присутні механічні пошкодження, або ж коли сідла були відшліфовані неправильно. Вірогідний показник проблеми — нерівномірна або уривчата матова смуга на фасці. На жаль, вирішити її можна тільки шляхом придбання нових виробів.

Висновок

Притирання клапанів — дуже важлива процедура, яка необхідна для налагодженої роботи автомобільного двигуна після капітального ремонту. З нею може впоратися кожен власник транспортного засобу, особливо той, хто має досвід і навички проведення ремонтних робіт. Головне, підійти до маніпуляції відповідально та підготувати належний інструментальний набір і витратні матеріали.