Карбюратор є найважливішим конструктивним елементом системи живлення двигуна відповідної модифікації, який з середини 80-х років ХХ сторіччя був поступово витиснутий інжекторними аналогами. Його призначення полягає у приготуванні чітко вивіреної суміші рідкого пального з повітрям, необхідної для коректної роботи силового вузла, а також у регулюванні обсягів подачі паливного середовища до циліндрів.
Збої у роботі даного пристрою зазвичай відбуваються через порушення алгоритму повітряно-паливного змішування. У свою чергу систематичний дисбаланс робочої суміші негативно впливає на працездатність ДВЗ, знижує його ресурс та погіршує прийомистість. Саме тому правильний догляд за автомобілем має включати у себе регулярні профілактичні заходи по обслуговуванню карбюраторної системи живлення.
Про те, що карбюратору потрібне комплексне очищення, автовласникові може сказати низка характерних симптомів, серед яких:
Далі слід візуально оглянути агрегат на наявність нагару й іржі, звернувши особливу увагу на стан свічок запалювання. Їх колір є маркером того, наскільки правильно відбувається регулювання приготування паливно-повітряної суміші у процесі експлуатації транспортного засобу, де:
Несправності, що виникають при його функціонуванні, найчастіше пов'язані з низькою якістю заливаємого в авто пального. Такий продукт у переважній більшості випадків містить шкідливі забруднення, частинки іржі та вологу. Вони й призводять до поломки через засмічення повітряного або паливного жиклерів, сітчастого фільтру, паливних каналів або магістралей усередині карбюратора.
Карбюратор являє собою складний високоточний пристрій, що складається з безлічі дрібних деталей і вузлів. Для ефективного очищення їх внутрішнього простору (діаметром не більше 2 мм) від накопичених забруднень одного промивання буде недостатньо.
Так, корпусу й кришці приладдя підійде ручна очистка пензликом, змоченим у гасі. Бензин для проведення даної процедури не підійде. Після закінчення зовнішнього миття карбюратор продувається за допомогою балончика із стислим повітрям, також можна використати автомобільний компресор. Далі слід приділити увагу сітчастому фільтру. Хоч засмічується він досить рідко, фахівці рекомендують обережно протирати виріб розчинником раз в один-два роки експлуатації автотранспортного засобу.
Очищення внутрішньої частини карбюратора є довгим та трудомістким процесом, який можна здійснити трьома способами: без демонтажу, шляхом часткового або ж повного розбирання. Перший варіант - це експрес очищення за допомогою спеціальної хімічної присадки, що додається безпосередньо до пального через заливну горловину бака. Під час руху автомобіля очищувач циркулює по паливній системі, розчиняючи і виводячи накопичені забруднення. Таким чином відбувається її самоочищення.
Найпоширенішим видом обслуговування вважається промивання, що супроводжується частковим розбиранням карбюраторного вузлу. Перед його проведенням автомобілісту слід зняти кришку і повітряний фільтр, потім витягнути всі забруднені елементи та здійснити їх ретельне очищення. Якщо ж розібрати пристрій повністю, замочити всі деталі у спецрідині, розчиняючій бруд, після чого промити їх вручну і ретельно продути струменем повітря, то можна отримати практично знятий з конвеєру карбюратор!
Вітчизняні автомобілісти використовують для очищення цього конструктивного елементу різні підручні засоби: очищений бензин, гас, ацетон та інші технічні рідини. Безумовно, ці речовини добре себе зарекомендували у боротьбі з брудом та відкладеннями на внутрішніх і зовнішніх поверхнях карбюратора. Особливо, якщо автовласник располагає часом та можливістю помістити зняті деталі в очищувальне середовище, залишивши їх там на деякий час. Як правило, на ніч.
У сучасних реаліях автомеханіки все ж не радять користуватися «дідівськими» методами, а віддати перевагу спецзасобам для карбюратора та дросельної заслінки - «карбам». Універсальні очисники застосовувати не варто, оскільки в них можуть міститись оливи і силікони, котрі посилять забруднення пристрою. При цьому найбільш ефективним та зручним варіантом вважається аерозоль, який відмінно змиває бруд і нагарні відкладення завдяки тиску у балоні.
Обслуговування автомобільного карбюратора здебільшого зводиться до його періодичного промивання та регулювання. Тривалість інтервалу між обслуговуваннями зазвичай становить 1 раз на рік, а також при явних ознаках забруднення пристрою. Варто відзначити, що перед початком робіт автовласникові рекомендується також замінити паливний фільтр, щоб не допустити потрапляння забрудненого бензину всередину системи живлення двигуна.