Список бажань
Ваш список бажань поки порожній. Додавайте товари, що сподобалися в бажані чи авторизуйтесь , якщо додавали товари раніше
Список бажань
Ваш список бажань поки порожній. Додавайте товари, що сподобалися в бажані чи авторизуйтесь , якщо додавали товари раніше
ARTI
CLES

Чим промити систему охолодження автомобіля

14 / 10 / 2020

Система охолодження є найважливішим конструктивним елементом двигуна внутрішнього згоряння, який відповідає за підтримання його оптимального теплового стану при різних навантажувальних режимах і умовах функціонування. Він складається з безлічі взаємодіючих між собою пристроїв, що здійснюють оперативне підведення холодоагенту до термонавантажених точок силового агрегату, з подальшим відведенням надлишків тепла до атмосфери.

Інколи при їзді на автомобілі водії стикаються з такими явищами, як зниження тяги й сторонні шуми з-під капоту, які до того ж супроводжуються сповіщенням про перегрівання мотору відповідними датчиками. У найгіршiй ситуацiї до вищеперелічених симптомів додається інтенсивне паровиділення. У переважній більшості випадків усе це свідчить про засмічення радіатору, яке порушує теплообмінні процеси і ускладнює циркуляцію охолоджувальної рідини.

Регулярне профілактичне чищення контурів системи охолодження допоможе уникнути перегрівання ДВЗ, при якому його вузли працюють на межі своїх можливостей. Також автомобілісту слід своєчасно міняти відпрацьовану спецрідину, керуючись рекомендаціями автовиробника у сервісній книжці ТЗ.

Типи забруднень системи охолодження

У процесі експлуатації автотранспорту система охолодження двигуна поступово накопичує сторонні домішки, присутність яких порушує тепловіддачу, викликаючи розгерметизацію і вихід з ладу окремих деталей. З огляду на конструктивні особливості цього вузла забруднення може статися двома шляхами:

  • ззовні (пісок, пил та сміття, з якими стикається авто при русі по дорозі);
  • зсередини (оливові та корозійні відкладення, накип та продукти деградації ОР).

Скупчення інородних агентів не дає антифризу повноцінно охолоджуватися і нагріватися, через що система не може впоратись з покладеним на неї функціоналом. Навіть незначне перевищення температурної норми з легкістю провокує залягання поршневих кілець, що призводить до падіння компресії, перевитрати моторної оливи і посилення зносу циліндропоршневої групи.

Як промити систему охолодження

Досвідчені автомеханіки рекомендують промивати охолоджуючу систему мотора раз у 2-3 роки, відштовхуючись від експлуатаційних особливостей транспортного засобу. Це пов'язано з тим, що будь-яка техрідина з часом втрачає закладені виробником характеристики. Паралельно відбувається її розкладання на окремі хімічні елементи, одні з яких перетворюються на осад і забивають циркуляційні канали, а інші формують накип на робочих поверхнях системи. Все це призводить до того, що тосол або антифриз починає відводити все менше теплової енергії від працюючого ДВЗ.

Вибір засобу для очищення системи охолодження залежить від ступеня забрудненості її комплектуючих частин. Тут автовласникові доступні декілька способів:

  • Промивання демінералізованою водою. Підходить для автомобілів з невеликим пробігом, у яких відсутні яскраво виражені ознаки забруднення. Вода заливається до радіатору і через 15 хвилин роботи мотора на холостих обертах зливається. Маніпуляція повторюється до тих пір, поки зливаєма рідина не стане чистою.

  • Очищення слабкокислим розчином. Для приготування такого складу зазвичай використовується лимонна або оцетова кислота, каустична сода або молочна сироватка. Потрапляючи до робочого середовища, він вступає у реакцію з накипом та іржею, видаляючи їх відкладення з радіаторів, патрубків і водяної сорочки ДВЗ. Відпрацьована речовина не зливається відразу після прогону по системі, а залишається там на дві-три години.

  • Застосування спеціальної автохімії. Така продукція здатна впоратись з найсерйознішими забрудненнями органічного та неорганічного походження, при цьому її склад повністю нейтральний до матеріалів ущільнювачів.

Перед промиванням будь-яким з вищеописаних засобів старий антифриз обов'язково зливається. Після закінчення процедури система охолодження заправляється новим холодоагентом, а двигун машини прогрівається до робочої температури.